[lijstje] 4 boeken om te lezen rond Kerst

Jaaa, kerst! Mijn favoriete tijd van het jaar. Lichtjes, mooie muziek, samenzijn met familie en lekker eten. Hopen op witte sneeuwvlokken langs het raam terwijl je onder een dekentje onder het genot van een kop thee, warme chocolademelk of misschien glühwein weggekropen zit met een boek. En wat is er nou beter dan een boek in kerstsfeer? Hieronder vind je 4 boeken die ik heb gelezen of die nog op mijn TBR-lijst staan:

penguin.co.uk
1. A Christmas Carol - Charles Dickens
Er zijn hier talloze hertellingen en verfilmingen van, maar ik heb nog nooit het origineel gelezen waarin de vrekkige Scrooge die met kerst geen gift aan de armen wil doen wordt bezocht door de drie geesten van Kerst. Zal hij zijn leven beteren?


faber.co.uk
2. The Mistletoe Murder and Other Stories - P.D. James
De titel van dit boek is geweldig! Deze verhalenbundel won ik met een sinterklaasspel dat we elk jaar met vriendinnen doen. Hierin staan vier korte moordverhalen die P.D. James door de jaren heen geschreven heeft voor tijdschriften en kranten in de kersttijd, getiteld The Mistletoe Murder, A Very Commonplace Murder, The Boxdale Inheritance en The Twelve Clues of Christmas.


harpercollins.com
3. The Lion, the Witch and the Wardrobe - C.S. Lewis
Van dit verhaal uit de Narnia-serie kom je zeker in de kerststemming. The broers en zussen Pevensie zijn vanwege de oorlog verhuisd naar het platteland. In het huis van de professor waar ze verblijven blijkt een geheime doorgang te zijn naar het land Narnia. Daar heerst de boze witte heks, waardoor het altijd winter is, maar nooit kerst!


sohopress.com
4. Jane and the Twelve Days of Christmas - Stephanie Barron
Ik heb geen idee of dit een leuk boek is, maar ik kwam het ergens een keer tegen en heb het als Austen-lezer gelijk op mijn TBR-lijst gezet. In 1814, wanneer Jane Austen met familie en vriendin kerst viert op The Vyne, wordt er een dode gevonden? Is het moord? Zo ja, wie van de gasten heeft het gedaan?


Met welk boek kruip jij weg tijdens de kerstdagen?

Reacties