[lijstje] De leukste boekgerelateerde agenda's

Het is november! Dat betekent dat het weer hoog tijd wordt om een nieuwe agenda uit te kiezen voor komend jaar. Er is volop keus en iedereen heeft weer zo zijn eigen voorkeuren voor een lay-out. Toen ik nog studeerde was ik helemaal weg van de Moleskine-agenda's, waarbij je op de linker pagina de dagen had staan en op de rechter de hele pagina vrij had voor notities. Ideaal om al je studiewerk voor dat ene college te noteren, zonder dat de ruimte voor die dag gelijk helemaal vol staat. Nu ik in de werkende fase van het leven verkeer, wil ik juist een zo klein mogelijke agenda. Ik heb geen zes verschillende afspraken op een dag, hooguit één of twee, dus ik hoef niet meer zo'n enorm bakbeest.

Afgelopen jaar had ik een prachtige pareltje, vol prachtige tekeningen van Alfred Wainwright. Elke week een nieuw Engels uitzicht, dat ik een paar keer herkende omdat ik er zelf was geweest. Helaas wordt deze agenda voor 2020 niet gemaakt!

Nu ben ik dus op zoek naar een andere simpele, maar mooie agenda. Ik wil altijd sowieso een week-lay-out, geen dag-lay-out, anders heb je totaal geen overzicht. Peter Pauper heeft een paar prachtige omslagen, maar helaas zijn de mooiste omslagen voor de 16-maanden-agenda's:


Tijdens het zoeken stuitte ik op verschillende boekgerelateerde agenda's, die ik natuurlijk graag met jullie wil delen:

1. Paperblanks
De paperblank-agenda's zijn allemaal boekgerelateerd, want ze zien er allemaal uit als prachtige oude boeken. Deze wil je eigenlijk allemaal kopen om uit te stallen in je boekenkast!

2. Moleskine Alice in Wonderland
Deze is zo mooi! Ook beschikbaar in geel, maar de groene kleur spreekt me toch meer aan. Komt met finger puppets en stickers in thema.

3. Moleskine Le petit prince
Deze heb ik al vele jaren in de winkel zien liggen, met zijn prachtige blauwe kleur. Deze wordt geleverd met een boekenlegger en stickers met mooie quotes.

4. Poëzie
Wil je elke week een nieuw gedicht? Dan is deze poëzie-agenda echt iets voor jou. Ziet er prachtig uit! Op deze site vind je ook meerdere literaire kalenders.


Wat zijn jouw agendavoorkeuren? En welke agenda is je favoriet?

Reacties

  1. Ik gebruik op dit moment google agenda, af en toe icm een weekplanner van Sostrene Grene. Overweeg voor komend jaar de Structuurjunkie planner van Cynthia, maar ben er nog niet helemaal uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten