[lijstje] 5 prachtige sjaals om te breien



Afgelopen paasweekend heb ik eindelijk de sjaal afgemaakt die ik al sinds september aan het breien was. Net te laat, want inmiddels is het geen weer meer voor een sjaal. Als je slim en ongeveer mijn brei-tempo hebt, begin je nu met het maken van een nieuwe sjaal, zodat je deze komende winter lekker warm om je nek kunt slaan. Hieronder vind je mijn huidige favoriete patronen:


Herbs & Spices (Drops design)
Dit is het model dat ik zelf net heb afgerond. Niet moeilijk, maar door de verschillende kleuren en de driehoekige vorm net even anders dan de standaard rechthoekige sjaal. Sjaal breien niveau 2, zou je kunnen zeggen.


Welsh Green Dragon (via Beautiful Skills)
Bij dit patroon werd ik op slag verliefd op de mooie ronde schubben van de draak.


Mirabelle Texture (via Ravelry)
Het kant-achtige van deze sjaal heeft iets heel sjieks. Ik denk dat dit patroon mijn skills nog te boven gaat, maar dan heb ik iets om naartoe te werken!


Herringbone (Originally Lovely)
Dit is een steek die ik heel graag onder de knie wil krijgen! Het ziet er zo tof uit! Heel anders dan standaard breiwerk. Overigens hou ik altijd wel van dit herringbone-patroon, ook in vloeren, of in gevlochten haar.


Kalamua (Drops design)
Een ideaal patroon om te oefenen met steken samen breien en omslagen maken. Dat lukt me al wel, maar ik vind het moeilijk om het mooi regelmatig te doen. Met dit patroon resulteert het in een leuk blaadjes-achtig breiwerk.

Reacties