[Lydia leest] april 2020

Het was afgelopen maand niet echt een 'productieve' leesmaand, in de zin dat ik weinig boeken heb uitgelezen (wel 1 in totaal), maar dat is natuurlijk niet altijd nodig. Ik ben op dit moment bezig in 3 boeken tegelijk, die allemaal niet erg opschieten, maar waar ik wel van geniet. Ik ben voornamelijk aan het lezen in North and South van Elizabeth Gaskell, en regelmatig lees ik 's avonds in The Book Thief van Markus Zusak.
Komende tijd verschijnt er wel van alles leuks, dus lees vooral verder voor leesinspiratie!

Leuke links
- Dit is voor mij nu al de mooiste cover van 2020.
- De essentiele onderdelen van een booknook.

Uitgelezen

Roodkapje - Unni Lindell
*** spoiler alert ***
Om eerlijk te zijn vond ik dit boek echt slecht! Het zou een literaire thriller moeten zijn, maar het is totaal niet spannend, er lopen allerlei perspectieven door elkaar waardoor je regelmatig geen idee hebt wie wat denkt, de moordenaar wordt halverwege het boek al bekend gemaakt, en dan wordt ze ook nog eens niet opgepakt! Ik heb het boek soort van uitgelezen door het te scannen op interessante stukjes, want ik wilde wel weten of er nog iets noemenswaardigs zou gebeuren, maar dit was helaas niet het geval. Verder is het taalgebruik of de vertaling ook nog eens niet om over naar huis te schrijven. Helaas.
#geenaanrader #literairethriller #scandinavie

Net verschenen

Home Made Basics - Yvette van Boven
Het nieuwe kookboek van Yvette van Boven. Zij is een van mijn favoriete kookboekauteurs, ik maak haar recepten graag. Uit Home Baked heb ik al diverse lekkernijen gebakken. Home Made Basics klinkt als een goed basiskookboek voor iedereen waarin uitgelegd wordt hoe je dressings, wraps en gnocchi allemaal zelf maakt. Weg met de pakjes en zakjes!
#kookboek #basis #zonderpakjesenzakjes

Hoe je thuis de wereld kunt redden - Tara Shine
Dit wil iedereen toch kunnen? Iedereen kan zijn steentje bijdragen aan het verbeteren van onze leefomgeving. Shine geeft handige tips kun je dit thuis makkelijk aan kunt pakken.
#non-fictie #duurzaamheid #diy



Verschijnt binnenkort

The Jane Austen Society - Natalie Jenner
Een nieuw boek gerelateerd aan Jane Austen, daar ben ik altijd voor in! Een aantal heel verschillende mensen verbindt zich net na de tweede wereldoorlog aan elkaar door de Jane Austen Society op te richten in het huis waar ze vroeger heeft gewoond.
#janeausten #WWII #Engeland
The Library of Legends - Janie Chang
In 1937 in China vlucht een groep klasgenoten weg uit Nanking wanneer deze stad gebombardeerd wordt. Ze beginnen aan een tocht van 1000 mijl, waarbij ze de speciale taak hebben om de Library of Legends veilig te stellen: een 500 jaar oude collectie van mythen en legenden. Onderweg blijkt niet iedereen te vertrouwen. Nadat er een eerste moord is gepleegd weet de hoofdpersoon, Lian, dat ze zelf ook niet meer veilig is.
#China #bibliotheek #oorlog

The Paris Hours - Alex George
Dit gehele boek beslaat slechts 1 dag en vertelt het verhaal van vier mensen die allemaal iets zijn verloren: een dienstmeisje, een vluchteling, een artiest en een journalist. Vier heel normale mensen, maar dit verandert allemaal wanneer hun verhalen samenkomen.
#Parijs #1927 #zoektocht
Catherine House - Elisabeth Thomas
Ines gaat naar een speciale school waar je drie jaar wordt afgezonderd van de buitenwereld, maar de machtigste en succesvolste mensen van de wereld opleidt: politici, prijswinnende auteurs, uitvinders, etc. Ines laat haar leven vol slechte vrienden, feestjes en pillen achter voor een gedisciplineerde opleiding. Denkt ze. De school met absurde protocollen, vooruitstrevende theorieën en mysterieuze geschiedenis blijkt een geheime agenda te hebben.
#studeren #mysterie #gothic


Naar welk boek kijk jij het meest uit komende maand? Komt een van deze boeken bovenaan jouw TBR-pile?

Reacties